Vis daugiau vartotojų yra linkę apsipirkti internete

maksi.lt

Noras efektyviau rasti reikalingus produktus, palyginti kainas ir siekis greičiau bei sklandžiau apsipirkti didina internetinės prekybos populiarumą. Statistika rodo, kad vartotojai kasmet internetinėse parduotuvėse apsiperka vis dažniau. Ir nors suprantama, kad vis dar tam tikrų kategorijų prekės yra dažniau perkamos fizinėse parduotuvėse (pvz., daržovės, vaisiai, mėsa ir pan.), yra begalė prekių, kurias vartotojai kur kas mieliau įsigyja internetu. Pavyzdžiui, tarp tokių prekių neabejotinai atsiduria elektronika, kompiuteriai, baldai, interjero detalės, drabužiai, aksesuarai, knygos bei kitos prekės (puikus plataus populiarių prekių asortimento pavyzdys yra Maksi.lt).

Žinoma, vartotojai, kurie nėra linkę apsipirkti internetinėse parduotuvėse, dažnai vadovaujasi klaidinga nuomone, galvodami, kad apsipirkimas internetu yra tik trumpalaikė mada. Tačiau vartotojai vis dažniau naudojasi internetinėmis parduotuvėmis ne todėl, kad tai būtų madinga. Yra ne viena priežastis, kodėl toks sprendimas yra kur kas efektyvesnis už įprastinį fizinį apsipirkimą.

  • Vienas iš didžiausių elektroninės prekybos privalumų yra didelis patogumas. Kiekvienas vartotojas puikiai žino, su kokiais nepatogumais bene visuomet tenka susidurti apsiperkant fizinėse prekyvietėse. Didelės klientų eilės, sudėtingos prekių paieškos, reikalingų prekių nebūvimas, nemažos kainos, labai keblus kainų palyginimas ir kt. Jau nekalbant apie tai, kad fizinėse parduotuvėse padidėja impulsyvaus apsipirkimo tikimybė. Tačiau jei vartotojai pasirenka internetines parduotuves, situacija akimirksniu pasikeičia. Jie visas reikalingas prekes gali rasti akimirksniu, nepatiriant jokių papildomų nepatogumų.
  • Kitas svarbus veiksnys yra žemesnės prekių kainos. Įprastai jei palyginamos fizinių ir elektroninių parduotuvių kainos – pamatomas akivaizdus skirtumas. Trumpiau tariant, internete dažniausiai apsipirkti yra pigiau. Ši priežastis neretai yra lemianti vartotojų pasirinkimą, kadangi puikiai suprantama, kad nei vienas vartotojas nenori permokėti už tokios pačios kokybės prekę, kai pastarąją galima įsigyti žemesne kaina.
  • Žinoma, negalima pamiršti ir gausaus asortimento. Tai trečiasis vartotojams svarbus veiksnys. Šiuolaikiniai vartotojai yra kur kas labiau išrankesni nei anuomet. Kadangi jie turi didelę laisvę rinktis, jie kelia ir aukštesnius reikalavimus bei visuomet siekia kuo geriau patenkinti savo lūkesčius. Todėl jei naudojamasi internetu, galima rinktis iš kur kas didesnio skirtingų prekių asortimento.